Správy z NHL
Reklamy na dresoch by sa mohli stať realitou Svetového pohára
Nejednému fanúšikovi je jasné, že Svetový pohár nie je primárne turnajom na zmeranie síl najlepších s najlepšími. Je to podnikateľský projekt NHL, ktorého prvoradým záujmom je budovanie ziskov. A podľa najnovších informácií to bude aj za cenu narušenia dresov sponzormi.
Podľa kanadskej športovej televízie TSN sa od NHL a jej Hráčskej asociácia očakáva zavedenie reklám na dresoch práve počas turnaja v roku 2016. Liga dúfa, že aj vďaka tomu dokáže z turnaja vygenerovať 100 miliónov amerických dolárov.
NHL už má garantovaných zhruba 30 miliónov dolárov za predaj kanadských televíznych práv telekomunikačnej spoločnosti Rogers Communications. Reklama na drese by mala sponzora stáť okolo dvoch miliónov dolárov za jeden tím. Liga takisto pripravila priestor pre sponzorov v ôsmich kategóriách, pričom každý bude musieť zaplatiť zhruba 1,5 milióna dolárov. Ďalšie peniaze prídu zo vstupného, predaja suvenírov a televíznych práv do iných krajín.
Operačný riaditeľ NHL John Collins dokonca pre TSN potvrdil, že NHL naozaj reklamy na dresoch zvažuje, no definitívne rozhodnutie ešte nepadlo. Ich zaradenie na Svetovom pohári by však mohlo vyústiť aj do príchodu reklám na krásne dresy tímov NHL.