Správy z NHL
Návštevnosť v NHL v ostatných rokoch klesá. Je jej budúcnosť svetlá?
Scott Blair sa rozhodol pozrieť na to, ako sa darí NHL v posledných rokoch z hľadiska návštevnosti. Zameraním sa na priemerné čísla sa snažil zistiť, či je tu dôvod na obavy alebo či má liga pred sebou svetlú budúcnosť.
V uplynulej sezóne celkový počet návštevníkov zlomil rekord NHL, keď sa na zápasy prišlo pozrieť 22 186 851 divákov. Toto by sme mohli nazvať úspechom, pretože v priemere išlo o nárast o 10 divákov na jeden zápas oproti predošlému ročníku.
Keď sa však na to Blair pozrel z iného uhla, zistil, že posledných pár sezón nebolo z tohto hľadiska príliš ružových. Od rekordného priemeru 17 690 divákov v ročníku 2013/14 to išlo totiž pomaly dole kopcom cez 17 507, 17 573, 17 516, 17 446 k 17 456 v sezóne 2018/19.
Pokles návštevnosti zápasov sa však stal v športe normou. Fanúšikovia si môžu vybrať medzi tým, či si kúpia lístok, minú čas na cestovanie, zaplatia parkovné, kúpia jedlo a nápoje, alebo, či si zápas pozrú v pohodlí domova v televízii.
Z piatich hlavných líg v Spojených štátoch amerických sa s rastom priemernej návštevnosti medzi ročníkmi 2013/14 a 2018/19 stretli len basketbalová NBA (+2,59 %) a futbalová MLS (+17,56 %). NHL klesla o 1,32 %, NFL (americký futbal) o 1,98 % a MLB (baseball) o 5,88 %.
NHL sa môže rovnať s NFL, čo na prvý pohľad nemusí byť zlé, ale z pohľadu klesajúcej návštevnosti by to zlé byť mohlo. Športy vo všeobecnosti bojujú s tým, že spoločnosť má prístup k čomukoľvek z pohodlia domova. Blair preto verí, že by NHL mala pokračovať v investovaní do digitálneho priestoru.
Ako celok by sa však mala pokúsiť urobiť čo môže, aby vypredávala arény a zastavila tento trend. Pomôcť by mohli v dohľadnej dobe nové arény v Belmont Parku (Islanders) a Calgary, ako aj príchod Seattlu. Ďalšie existujúce haly prešili v uplynulých rokoch renováciami, ďalšie by to mohlo čakať.
Pomôcť by mohol aj upravený prístup k samotnej hre.
„Výzvy, ktorým teraz čelíme, však neodídu preč. Možno by mohlo pomôcť umožnenie návratu bitiek alebo zvýšenie ich počtu? Hra je teraz na dobrom mieste, ale trochu staromódnej tvrdosti by urobilo fanúšikom i hre dobre,“ poznamenal Blair.
„Ak teraz niekoho zrolujete čistým bodyčekom, mnoho hráčov sa chová, ako keby im ukradli psa. Trochu zmeny v tomto v celej lige rozšírenom prístupe by nebolelo a pravdepodobne by to podporilo návštevnosť bez toho, aby sa hráči vystavili príliš veľkému nebezpečenstvu.“
Keďže streamovanie video obsahu sa neustále zväčšuje a do hry vstupujú veľké firmy, ako Apple či Disney, NHL bude musieť aj v dohľadnej budúcnosti bojovať o pozornosť ľudí. Nebude to však nič nové. Liga to robí od svojho založenia.